Στο πλαίσιο της αποκατάστασης των μαθησιακών δυσκολιών, πολλές φορές ο ειδικός παιδαγωγός στοχεύει στην ανάπτυξη μιας θετικής θεραπευτικής σχέσης για να συμβάλλει στη ψυχοσυναισθηματική ισορροπία του μαθητή που βιώνει τη ματαίωση και την ένταση στο σχολικό πλαίσιο.
Ειδικό παιδαγωγικό ή μελέτη;
Η παρέμβαση του προγράμματος δεν αφορά τη μελέτη των καθημερινών μαθημάτων, αλλά την κάλυψη κενών που δυσχεραίνουν την απόδοση του μαθητή στις σχολικές απαιτήσεις και την ανάπτυξη εκείνων των δεξιοτήτων, ώστε ο μαθητής να καταφέρει σταδιακά να μελετάει μόνος του και να επιτυγχάνει σταδιακά την αυτονομία του.
Οι τομείς που παρεμβαίνει είναι οι ακόλουθοι
- ανάγνωση
- κατανόηση
- γραφή
- ορθογραφία
- γραπτή έκφραση
- μαθηματικά
με σκοπό να ενισχύσει τα ακόλουθα
- αναγνωστική ευχέρεια και αποκατάσταση των αναγνωστικών δυσκολιών
- αντιληπτική ικανότητα, δηλαδή εντοπισμός βασικών εννοιών και σημαντικών πληροφοριών
- προφορική αναδιήγηση
- αποκατάσταση φωνολογικών ελλειμμάτων, οριοθέτηση γραφής και σωστής χρήσης σημειών στίξης, κεφαλαίων και τονισμού
- αποκατάσταση βασικής, παραγωγικής και θεματικής ορθογραφίας
- ανάπτυξη δομής κειμένου με αλληλουχία και συνοχή
- εκμάθηση μαθηματικών εννοιών, οργάνωση δεδομένων και επίλυση προβλημάτων, απλών ή/και σύνθετων.
Πώς γίνεται και σε ποιες τάξεις μπορεί να πραγματοποιηθεί η μαθησιακή παρέμβαση;
Το πρόγραμμα παρέμβασης της ειδικής διαπαιδαγώγησης είναι εξατομικευμένο και διαφορετικό για το κάθε μαθητή για να στοχεύσει αποκλειστικά σε αυτά τα σημεία-τομείς που χρειάζεται να βελτιωθούν. Η μαθησιακή παρέμβαση γίνεται σε εβδομαδιαία συχνότητα και μπορεί να ξεκινήσει από νωρίς, από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, πολλές φορές ενισχυτικά έως και στις τελευταίες τάξεις του Γυμνασίου. Στο Γυμνάσιο, σημαντική είναι η οργάνωση των μαθημάτων με την καθοδήγηση του ειδικού παιδαγωγού έτσι, ώστε ο μαθητής να είναι σε θέση να ανταπεξέλθει.
Η παρέμβαση ακολουθεί εναλλακτικές μεθόδους που θα διεγείρουν τις αισθήσεις του μαθητή, όπως να γράφει σε τζάμι, στο πάτωμα, με υλικά όπως πλαστελίνη. Η χρήση της τεχνολογίας (tablet, χρήση προγραμμάτων στον υπολογιστή) είναι ένα ακόμα μέσο που αποσκοπεί στη διαφοροποιημένη μάθηση.
Οι συνεδρίες μπορούν να πραγματοποιηθούν και διαδικτυακά με την ίδια αποτελεσματικότητα και συνέπεια όπως στις δια ζώσης συνεδρίες.
Ακολουθηστε μας