ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
1. D.T.V.P.-2 (Developmental Test of Visual Perception)
Το D.T.V.P.-2 είναι ένα εργαλείο μέτρησης για την αξιολόγηση της οπτικής αντίληψης και των οπτικο-κινητικών δυσκολιών σε παιδιά από 5 ετών. Πρόκειται για ένα σημαντικό διαγνωστικό εργαλείων εργοθεραπείας για τη μέτρηση των οπτικών αντιληπτικών δεξιοτήτων ενός παιδιού και για τη διάγνωση παιδιών με οπτικά - αντιληπτικά προβλήματα.
2. T.V.P.S.-R (Test of Visual Perceptional Skills)
Το τεστ των δεξιοτήτων οπτικής αντίληψης - Αναθεωρημένο είναι ένα αξιολογητικό εργαλείο που χρησιμοποιείται συχνά από εργοθεραπευτές για την αξιολόγηση παιδιών και νέων που παρουσιάζουν δυσλειτουργία της οπτικής αντίληψης (ηλικία από 5 – 21 ετών).
3. B.O.T.-2 (Bruininks - Oseretsky Test of Motor Proficiency- Second Edition)
Το Β.Ο.Τ.-2 είναι ένα από τα πιο ακριβή και ολοκληρωμένα αξιολογητικά εργαλεία των κινητικών δεξιοτήτων, τόσο της λεπτής όσο και της αρδής κίνησης.
4. Sensory profile
To αισθητικο-κινητικό προφιλ παρέχει πληροφορίες για να βοηθήσουν στην αξιολόγηση των αισθητηριακών προτύπων επεξεργασίας ενός παιδιού σε διαφορετικά πλαίσια δραστηριοτήτων, όπως στο σπίτι, στο σχολείο και στην κοινότητα.
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ - ΕΙΔ.ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ
1. Λογόμετρο
Το Λογόμετρο είναι ένα διαγνωστικό εργαλείο γλωσσικής αξιολόγησης για την ανίχνευση δυνατοτήτων και δυσκολιών στον προφορικό και στο γραπτό λόγο σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας.
2. Αναπτυξιακό Προφίλ Κοινωνικής Επικοινωνίας (Α.Π.Κ.Ε.) - Μοντέλο των κύκλων
Το ΑΠΚΕ – Αναπτυξιακό Προφίλ Κοινωνικής Επικοινωνίας είναι ένα εργαλείο συλλογής αξιολογητικών δεδομένων αναφορικά με τις δυσκολίες του παιδιού με διαταραχή κοινωνικής επικοινωνίας. Βασίζεται στην πορεία εξέλιξης της κοινωνικής επικοινωνίας του παιδιού από 0 έως και 8 ετών.
3. Δοκιμασία εκφραστικού λεξιλογίου
Η Δοκιμασία Εκφραστικού Λεξιλογίου βοηθάει στην κατανόηση της αναπτυξιακής πορείας της ελληνικής γλώσσας και στην κατανόηση των δυσκολιών σε παιδιά από 4 έως 8 ετών.
4. Εικόνες δράσης , δοκιμασία πληροφοριακής & γραμματικής επάρκειας
Το συγκεκριμένο διαγνωστικό εργαλείο εστιάζει στην αξιολόγηση της γλωσσικής επάρκειας σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας στους τομείς της μορφοσύνταξης και της πραγματολογίας.
5. Δοκιμασία γλωσσικής αντίληφης & έκφρασης
Η Δοκιμασία γλωσσικής αντίληψης και έκφρασης είναι ένα διαγνωστικό εργαλείο αξιολόγησης των γλωσσικών δεξιοτήτων ατόμων με δυσκολίες στην επικοινωνία και τη γλωσσική ανάπτυξη με σκοπό τον σχεδιασμό του θεραπευτικού προγράμματος.
6. Πρωτόκολλο Λογοπεδικής Αξιολόγησης Σχολικής Ηλικίας (Π.Λ.Α.Σ.Η.)
Το Πρωτόκολλο Λογοπεδικής Αξιολόγησης Σχολικής Ηλικίας (ΠΛΑΣΗ) είναι ένα δομημένο αξιολογητικό εργαλείο για παιδιά από 8-16 ετών που εστιάζει στην αξιολόγηση των γλωσσικών, ακαδημαϊκών και μεταγλωσσικών ικανοτήτων και στοχεύει στην αναγνώριση των δυσκολιών τους για τη διαμόρφωση του θεραπευτικού προγράμματος.
7. ΜέταΦΩΝ test
Το ΜέταΦων test εστιάζει στην ανάπτυξη και κατάκτηση της δεξιότητας της Φωνολογικής Επίγνωσης-Ενημερότητας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας καθώς και την κατάκτηση της ανάγνωσης και της γραφής για την πρόσβαση στο γραπτό λόγο.
9. Δοκιμασία φωνητικής & φωνολογικής αξιολόγησης
Το συγκεκριμένο διαγωνστικό εργαλείο εστιάζει στην αξιολόγηση του φωνολογικού συστήματος των παιδιών (από 2.6 έως 6.0) που μιλούν την ελληνική γλώσσα.
9. Ανιχνευτική Δοκιμασία Σχολικής Ετοιμότητας – Α test
Το Α test είναι ένα test που ερευνά τη δυνατότητα των νέων μαθητών να πάνε προετοιμασμένοι και μαθησιακά έτοιμοι στο δημοτικό σχολειό. Με αντικειμενικό τρόπο εξετάζει τις πρώιμες μαθησιακές ικανότητες στα νήπια (4-6 ετών) που παρακολουθούν νηπιαγωγείο.
ΨΥΧΟΜΕΤΡΙΚΑ - ΠΡΟΒΟΛΙΚΑ ΤΕΣΤ
ΠΑΙΔΙΚΟ ΙΧΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Το παιδικό ιχνογράφημα είναι μία αξιολογητική διαδικασία που μπορεί να εκφράσει τη γνωστική και ψυχική θέση του παιδιού, καθώς επίσης και να καταδείξει σημεία όπου το παιδί αδυνατεί να εκφράσει λεκτικά. Με βάση αυτό αξιολογούνται η χρήση χρωμάτων, το μέγεθος και η θέση των σχεδίων στη ζωγραφιά, καθώς επίσης και η πίεση των μαρκαδόρων στο χαρτί.
ΠΡΟΒΟΛΙΚΑ TEST
- Fairytale test
Το Fairytale test είναι ένα προβολικό ψυχοδιαγνωστικό εργαλείο που βασίζεται στη σχέση παραμυθιών και ασυνείδητων διεργασιών που κάνουν τα παιδιά 6-12 ετών. Μέσω ημι-δομημένης συνέντευξης, τα παιδιά απαντούν σε ερωτήσεις βλέποντας συγκεκριμένες εικόνες με ήρωες παραμυθιών για να εκφράσουν σκέψεις και συναισθήματα.
- House – Tree – Person test
Το H.T.P. είναι μια προβολική τεχνική που έχει σχεδιαστεί για να προσδιορίσει τα κύρια χαρακτηριστικά της προσωπικότητας ενός ατόμου που την εκτελεί, αναλύοντας την μέσω από την εικόνα ενός σπιτιού που συμβολίζει τις οικογενειακές σχέσεις, ενός δέντρου που είναι σκέψεις και συναισθήματα που κρατά μέσα του και ενός ανθρώπου που συμβολίζει την έννοια του εαυτού του – την αυτό-εικόνα του.
- Το σχέδιο του ανθρώπου / Draw a Person (DAP)
Το σχέδιο του ανθρώπου είναι μία τεχνική που μπορεί να αναδείξει με μη λεκτικό τρόπο με βάση τα ανθρώπινα σχέδια τις σκέψεις και τα συναισθήματα των παιδιών που καλούνται να παράγουν σχέδια ενός άνδρα, μιας γυναίκας και των ίδιων.
- Το τεστ του ΔΕΝΤΡΟΥ
Το τεστ του ΔΕΝΤΡΟΥ έχει συμβολικό χαρακτήρα και μέσω αυτόυ μπορούμε να συλλέξουμε ποικίλες πληροφορίες για το πώς τα άτομα αντιλαμβάνονται, κατανοούν και διαχειρίζονται τον κόσμο τους. Προσφέρει ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τα συναισθήματα που αργότερα μπορούν να συγκριθούν με τα αποτελέσματα άλλων αξιολογητικών τεστ.
- Το Τεστ της Οικογένειας
Το σχέδιο της οικογένειας εκφράζει από τη μία τη δυναµική των σχέσεων που αναπτύσσονται μέσα στην οικογένεια, όπως τις αντιλαµβάνεται το παιδί που σχεδιάζει, και από την άλλη τη συναισθηµατική του στάση απέναντι στα µέλη της οικογένειάς του. Το ζητούμενο το παιδί να ζωγραφίσει µια οικογένεια «όποια θέλει το ίδιο» και να απαντήσει σε μία σειρά από ερωτήσεις.
- Παιχνίδι με μικρά ζώα / με κούκλες
C.A.T – Children’s Apperception Test
Το C.A.T είναι μια προβολική τεχνική που μελετάσει καταστάσεις ιδιαίτερης ανησυχίας για τα παιδιά. Αποτελείται από 10 εικόνες ζώων σε ένα κοινωνικό πλαίσιο που εμπλέκει το παιδί σε σύγκρουση, ταυτότητες, ρόλους, οικογενειακές δομές και διαπροσωπική αλληλεπίδραση. Το συμπλήρωμα (CAT-S) παρουσιάζει στα παιδιά κοινές οικογενειακές καταστάσεις (δηλαδή, παρατεταμένη ασθένεια, σωματική αναπηρία, εγκυμοσύνη της μητέρας, χωρισμός των γονέων).
Ψυχομετρικά εργαλεία
- Ερωτηματολόγια για τη ΔΕΠΥ (Κλίμακα ADHD-IV των DuPaul, Power, Anastopoulos & Reid, 1998)
To ερωτηματολόγιο για τη ΔΕΠΥ συμπληρώνεται από τους γονείς ή/και και τους εκπαιδευτικούς, έτσι ώστε να εντοπιστεί εάν ένα παιδί εμφανίζει τη διαταραχή και να βοηθήσουν στην κλινική αξιολόγηση και διάγνωση του.
- ΜΑSC (Multidimensional Anxiety Scale for Children)
Το MASC είναι ένα ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση του άγχους σε παιδιά και εφήβους (8-19 ετών) που εξετάζει συμπτώματα όπως της κοινωνικής φοβίας, κρίσης πανικού, σωματοποίησης του άγχους κ.ά.
Ακολουθηστε μας