Τηλ: +30 210 96 39 460

Λ. Ιασωνίδου 18 & Αργοναυτών, 16777 Ελληνικό

Γιατί το παιδί «μπερδεύει» ορισμένα φωνήματα στην ομιλία του;

Πολλά παιδιά αντιμετωπίζουν δυσκολία στην εκφορά ορισμένων φωνημάτων στην ομιλία τους. Αυτό συνήθως οφείλεται σε κάποια φωνολογική ή αρθρωτική διαταραχή. Η φωνολογική διαταραχή είναι η δυσκολία στην αντίληψη, επεξεργασία και την οργάνωση των ήχων της ομιλίας. Κατά συνέπεια, το παιδί ενώ μπορεί να παράγει μεμονωμένα το φώνημα, δεν μπορεί να το διακρίνει ακουστικά και το συγχέει με τον ήχο ενός άλλου φωνήματος (π.χ δόντι-βόντι, θέλω-φέλω κ.α.) Η δυσκολία τους είναι να ξεχωρίσουν ήχους που μοιάζουν μεταξύ τους όπως "θ-δ", "σ-ζ", "φ-β". Συχνά παρατηρούμε αντικαταστάσεις φωνημάτων /φάλασσα/ αντί /θάλασσα/, μεταθέσεις φωνημάτων /βλιβίο / αντί /βιβλίο/ και αναδιπλασιασμούς ήχων όπως /τιτι/ αντί /κουτί /. Πιθανές αιτίες της φωνολογικής διαταραχής μπορεί να είναι κάποιο έλλειμμα στην ακοή του παιδιού, φτωχά ακουστικά ερεθίσματα από το περιβάλλον του παιδιού, αναπτυξιακή καθυστέρηση, οικογενειακό ιστορικό σε διαταραχές λόγου και ομιλίας καθώς και γενετικές ή οργανικές διαταραχές.

Αντιθέτως, εάν πρόκειται για διαταραχή της άρθρωσης το παιδί ενώ μπορεί να ξεχωρίσει τα φωνήματα δεν είναι σε θέση να τοποθετήσει τους αρθρωτές του (γλώσσα, δόντια, χείλη) στο σωστό τόπο άρθρωσης ενός φωνήματος και να το παράγει με το σωστό τρόπο (π.χ. νερό-νελό, σάκος-θάκος κ.α.). Η αιτιολογία μπορεί να είναι οργανική, όπως ανατομικά προβλήματα ( π.χ σχιστία σε κάποιον αρθρωτή ή κοντό χαλινό της γλώσσας) ή μειωμένη δύναμη ενός αρθρωτή ή απλά η δυσκολία τοποθέτησης  των αρθρωτών στον κατάλληλο τόπο άρθρωσης με σκοπό την παραγωγή ενός φωνήματος.

Πάντα μας ενδιαφέρει η χρονολογική ηλικία του παιδιού καθώς κάθε φώνημα κατακτάται σε διαφορετική ηλικία.  Όταν παραδείγματος χάρη, ένα παιδί σε ηλικία πέντε ετών αντικαθιστά λέξεις με /σ/ σε /θ/ ή τις παραλείπει, όπως /θέλα/ αντί /σέλα/ ή /θάλαθα/ αντί για /θάλασσα/, τότε μιλάμε για αρθρωτική διαταραχή.

Η πρόωρη αποκατάσταση των δυσκολιών από τον λογοθεραπευτή θα βοηθήσει το παιδί στο να καλύψει τα τυχόν ελλείμματα και θα προλάβει τη δημιουργία νέων δυσκολιών που μπορεί να το ακολουθήσουν και στο δημοτικό σχολείο.

Βιβλιογραφία

Μέθοδοι

  • ABA
  • ΤEACCH
  • PECS
  • Sensory Integration
  • Social Stories
  • Σύστημα M.O.R.E
  • O.P.T.
  • Πρωτόκολλο Wilbarger
  • Ενταντική αλληλεπίδραση
  • S.O.F.F.I.
  • Listening Program
  • Μέθοδος ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗ

Ο ΧΩΡΟΣ ΜΑΣ

Στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε έναν σύγχρονο χώρο ειδικής αγωγής, πλήρως εξοπλισμένο και κατάλληλα διαμορφωμένο, ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των παιδιών και νεαρών εφήβων.

Παράλληλα, με μεράκι και αγάπη φροντίσαμε όλες τις λεπτομέρειες της διακόσμησης των κτιριακών μας εγκαταστάσεων, ώστε οι μαθητές μας να δραστηριοποιούνται σε ένα ζεστό και όμορφο περιβάλλον που θα τους κάνει να νιώθουν ασφάλεια και σιγουριά.

Όραμά μας είναι οι τάξεις μας να πλημμυρίζουν από τα χαμόγελα των μαθητών μας που ετοιμάζονται να ξεκινήσουν μαζί μας ένα συναρπαστικό «ταξίδι» δημιουργίας και γνώσης!

Διαβάστε Περισσότερα

oXoros

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

για τις απορίες σας και τις πρώτες οδηγίες

Επικοινωνία

Ακολουθηστε μας

  • fb
  • insta
  • yt